Jak samemu zwiększyć żywotność naszej zgrzewarki ręcznej i samojezdnej?! Porady


Nie jeden z nas zastanawia się jak to jest, że jedni użytkują zgrzewarki ręczne czy zgrzewarki samojezdne praktycznie w ogóle nie wożąc ich do serwisu, podczas gdy inni regularnie muszą wysyłać swoje urządzenia do naprawy/serwisu gdzie uciekają nasze ciężko zarobione pieniądze. W tym tekście będę chciał krótko opisać, w jaki sposób możemy uchronić nasze zgrzewarki przed ewentualną awarią.
Zgrzewarki Leister, Herz – jak rozpoznać awarię?
Porady dotyczą wszystkich zgrzewarek bez względu czy korzystasz z firmy Leister, Herz, Forsthoff, Bosite lub zwykłej chińskiej zgrzewarki. W tym przypadku temat jest zupełnie inny, gdyż część samojezdnych “chińczyków” nawet tych już bardziej zaawansowanych technologicznie niema silikonowanych (hermetyzowanych) płytek, przez co są one dużo bardziej narażone na działanie wszelkich warunków atmosferycznych, między innymi dlatego do prac na zewnątrz przy dachach lub przy produkcji plandek w halach, w których panuje wilgoć nie polecam pracować typowymi “chińczykami” ponieważ może z tego wyniknąć więcej szkód niż pożytku. Do pracy w cięższych warunkach zdecydowanie polecam pracę zgrzewarkami Leister oraz Herz, które w naszej opinii są jakościowo najlepsze.
Zgrzewarki ręczne i samojezdne- jak się przygotować do pracy?
Pierwszą poradą jest odpowiedni dobór zgrzewarki pod pracę, które wykonujemy.
Drugą ważną rzeczą przy użytkowaniu zgrzewarek tak ręcznych, jak i samojezdnych jest wystudzanie grzałki za każdym razem przed wyłączeniem urządzenia. Dzięki temu nasza grzałka będzie miała dłuższą żywotność, grzałki nie będą się często palić, a my będziemy mieli więcej pieniędzy w kieszeni. Zasada wychładzania grzałki jest niezwykle ważna w prawidłowym funkcjonowaniu naszych zgrzewarek.
W większości zgrzewarek ręcznych i samojezdnych montowane są szczotkowe silniki dmuchawy, a ponieważ często pracujemy zgrzewarkami po kilka godzin dziennie, szczotki te się najzwyczajniej w świecie zużywają. Dlatego, jeżeli słyszysz nagle niestabilną pracę swojego silnika, np. falowanie obrotów to nie zwlekaj z wysyłką do naszego serwisu, gdyż najprawdopodobniej kończą się szczotki, które de facto możesz też wymienić samemu. Warto nadmienić, że kontynuowanie pracy po tym, jak obroty naszej zgrzewarki zaczynają falować może doprowadzić do uszkodzenia komutatora w silniku, gdyż szczotki zakończone są sprężynkami, które po skończeniu wkręcają się w silnik uszkadzając komutator. Jeżeli już tak się stało to często wystarczy oszlifować komutator i maszyna może pracować dalej. Oczywiście wykonujemy tę usługę na miejscu w naszym serwisie.
Warto też czasami przedmuchać silnik dmuchawy w zgrzewarce sprężonym powietrzem, najlepiej po wcześniejszym rozebraniu obudowy. Bez rozbierania obudowy skłaniałbym się bardziej do wysysania brudu poprzez podstawienie do filtrów odkurzacza, żeby nie zapchać silnika brudem, wdmuchując brud, który tam zalega. To 1 część naszych porad, które od nowego roku 2023 będą pojawiać się na blogu regularnie. Zachęcamy do obserwowania. Przypominamy, że znajdziesz u nas wszystko, co potrzebne do zgrzewania: zgrzewarki, dysze, wałki, akcesoria.
Pozdrawiamy Reklamat Team!